Een goed scenario

Om je product of dienst te kunnen vertalen naar een scenario, moet Swörl je business eerst leren kennen. Daarom praten we graag over jouw klanten, de feedback die zij geven en andere communicaties waarin ze worden aangesproken. Het scenario moet je andere communicaties (zoals teksten op je website) goed aanvullen.

Stap 1: een goed scenario.
Stap 1: een goed scenario.

Een snuifje humor

Als we de kernboodschappen voor de doelgroep in kaart hebben gebracht, wordt meestal een verhaal-element en een snuifje humor toegevoegd. Zo kunnen we de inhoud structureren en de kijker uitnodigen om een persoonlijke link te maken met zijn of haar achtergrond.

The Science Of Words

Swörl leest veel over hoe mensen informatie evalueren. Die kennis gebruiken we om betere scenario’s te maken. Zo is er onze “Confirmation Bias”, een verschijnsel waarbij mensen op zoek gaan naar informatie die hun eigen mening versterkt. Of “Belief Bias”: we verwerpen vaak ideeën die extreem klinken, zelfs als de weg ernaar toe logisch is.

Next: tekenstijl

Stap 1: een goed scenario.